Dieta wegańska różni się od diety wegetariańskiej. Większość osób myśli, że obie te nazwy znaczą to samo. Jest jednak pewna różnica pomiędzy weganem a wegetarianinem. Otóż wegetarianin nie je mięsa, a wegan nie je nic, co pochodzi od jakiegokolwiek zwierzęcia. 

Jak ułożyć dietę dla wegan? 

dieta wegańska WarszawaUłożenie diety dla wegan nie jest proste. Należy zapoznać się z wszelkimi informacjami, jakie produkty pochodzą od zwierzęcia a jakie nie. Trzeba więc mieć szeroką wiedzę na ten temat. Należy uważać na produkty mleczne, ponieważ wegan nie wypije mleka, bo pochodzi ono od krowy. Każda dieta wegańska Warszawa dla każdego wegana tak naprawdę jest bardzo do siebie podobna. Weganie nie jedzą zbyt dużo, ponieważ tak naprawdę w żywności nie pozostało zbyt wiele produktów, które nie pochodzą od zwierząt. Żywią się w większości ziemniakami, makaronami, sałatkami, warzywami i owocami, piją czarną kawę bez mleka, a jak nie piją kawy to piją herbatę lub też wodę. Oprócz tego w ogóle nie jedzą mięsa. Dla niektórych osób może się to wydawać bardzo dziwne, jednak dla nich to poważna sprawa. Jeśli więc, jako dietetyk, mamy ułożyć dietę dla wegana, należy podejść do tej sprawy bardzo poważnie i profesjonalnie. Należy ułożyć dla nich dietę bez żadnego błędu, ponieważ jest to dla wegan bardzo ważne, aby w jego diecie nie pojawiły się żadne produkty pochodzenia zwierzęcego.

Podczas układania diety warto zwrócić uwagę na wiele czynników. Jeśli robimy to samodzielnie, a niestety nie mamy odpowiedniego poziomu wiedzy, to warto się doedukować. Dzięki temu będziemy mieć pewność, że nie popełnimy żadnego rażącego błędu, a nasza dieta będzie ułożona właściwie. Jest to bardzo ważne, bo źle zbilansowana dieta z pewnością nie przyniesie zamierzonego efektu, a wręcz przeciwnie.

O Autorze: Paweł Kolarski