Etykieta jest wizytówką produktu, na której możemy umieścić sporą ilość informacji, która pomoże klientowi w wyborze właśnie naszego towaru. Dlatego ważne jest by etykietę odpowiednio zaprojektować tak by przyciągała ona a nie odstraszała potencjalnych klientów.

Etykiety szyte na miarę

rekomendowany producent etykietPodczas projektowania etykiet, ważnym elementem jest wybór szaty graficznej. Interesujące grafiki, krzykliwe kolory, zróżnicowana czcionka to ważne elementy projektu wizualnej strony etykiety. W tym wszystkim należy jednak zachować umiar, tak by etykieta była czytelna, aby klient mógł łatwo odczytać czym jest i do czego służy trzymany w dłoniach towar, a także jaki jest jego skład, ewentualnie termin ważności. Na etykiecie powinny znaleźć się również dane odnośnie producenta i miejsca produkcji. Nieodłącznym elementem etykiet są kody kreskowe a także graficzne, również i na nie nie może zabraknąć miejsca na etykiecie. Jeśli chodzi o „szatę opakowania”, ważne by była ona również trwała. Co nam po etykietach, które łatwo jest usunąć. Często producenci stosują tanie, mało wytrzymałe kleje, przez co papierowa wizytówka szybko się odkleja. Z pewnością nie pozwoli sobie na takie niedopatrzenie rekomendowany producent etykiet, który z pewnością w ramach swoich usług zajmuje się również doradztwem i projektowaniem. Najlepiej trzymającymi się etykietami produktów są naklejki. Niestety nie na każdych produktach można jest stosować, gdyż trudno się je usuwa, a do tego często pozostawiają ślady.

Zastosowanie specjalnego kleju oraz materiału łatwego do usunięcia podnosi koszty produkcji etykiet. Pamiętajmy jednak, że często jakość wykonanej etykiety podświadomie mówi klientowi także o jakości danego produktu, natomiast zbyt mało wyróżniająca się etykieta, będzie znikała na półce wśród innych produktów tego typu.

O Autorze: Paweł Kolarski