Kupując produkty butelkowane, kierować się można kilkoma kryteriami. Najczęściej wybierane są te sprawdzone produkty. Jednak jeśli akurat ich nie ma, a osoba kupująca chce spróbować czegoś nowego, zazwyczaj kieruje się etykietą. Jest to najważniejszy element opakowania. Ma o wiele większe znaczenie niż kształt butelki i niesie za sobą funkcję informacyjną, a także zachęcającą. Dlatego właściwy projekt tego elementu jest tak istotny.

Projekty etykiet na butelki

etykiety na butelkiWybierając się na zakupy, łatwo zauważyć, że projektowanie opakowań, nie kończy  się na kształcie i rodzaju zamknięcia. Etykiety na butelki i inne pojemniki są równie ważne. Ich główną funkcją jest informowanie klienta o tym, z jakim produktem ma do czynienia. Dlatego nazwy jego i producenta powinny być wyszczególnione w jej centralnej lub górnej części. Znaleźć musi się na niej również rozpoznawalne logo. Sama paleta barw, która została użyta, to niezwykle istotna część fazy projektowej. Możliwe, że marka posiada już wypracowaną i charakterystyczną kolorystykę. W takiej sytuacji etykieta utrzymywana jest właśnie w niej, aby konsument z łatwością mógł odnaleźć sprawdzony produkt. Nie można też zapominać o tym, że na produkcie zazwyczaj znajdują się przynajmniej dwie etykiety. Druga umieszczana jest z tyłu opakowania. Powinna pasować stylistyką do tej głównej, jednak jej rola polega na dostarczeniu dokładniejszych informacji, takich jak skład, sposób użycia, data przydatności i tym podobne.

Etykiety są jednymi z najważniejszych elementów opakowań. Dobrze zaprojektowane zachęcają konsumentów do zakupu. Dostarczają także niezbędnych informacji. Powinny być utrzymane w spójnej kolorystyce, a jeżeli marka ma ją wypracowaną, muszą się do niej odnosić. Etykiety różnią się od siebie funkcją. Przednia jest zdecydowanie bardziej zachęcająca, tylna informacyjna.

O Autorze: Sebastian