Ponieważ zaczyna się wiosna, a po niej bardzo szybko nadejdzie lato trzeba zacząć myśleć o poprawie swojej formy. Zima to wolniejszy metabolizm, rozleniwiające warunki pogodowe i obżarstwo Bożego Narodzenia w związku z czym spada kondycja, a rośnie brzuch. Żeby nie było czego się wstydzić na wakacyjnej plaży trzeba się wziąć za siebie!

Zawartość stojaka z ciężarami i dieta na szczupłą sylwetkę

stojaki na obciążenie do siłowniPodstawą jest oczywiście dieta. Żeby zrzucić kilka kilogramów należy ją zbilansować. Jestem zwolennikiem tzw. cheat day czyli pozwalania sobie raz w tygodniu na obżarstwo. Lecz poza tym jednym dniem nie można pozwolić sobie na słodycze i inne przekąski dostarczające nam tylko cukier. Wszelkie słodkości można zastąpić owocami lub warzywami. Ich ilość w diecie powinna być duża, mięso chude. Ilość węglowodanów trzeba ograniczyć, a te, które przyjmujemy powinny być cukrami złożonymi. Aby odchudzanie miało sens należy zadbać również o odpowiednią dawkę ruchu. Jeżeli posiadamy odpowiednie fundusze możemy zainwestować w sprzęt treningowy. Na dobry zestaw składają się hantle, drążek do podciągania się (może być rozporowy lub do montowania na ścianę), sztanga, stojaki na obciążenie do siłowni i odpowiadające potrzebom ciężary. Taki komplet pozwoli nam na różnorodny dobór wykonywanych ćwiczeń i rozwijanie wszystkich partii ciała. Zwolennicy kalisteniki do pracy wykorzystują wyłącznie ciężar swojego ciała. Taka metoda jest znacznie tańsza i możliwe jest wykonanie wartościowego treningu w ten sposób, lecz wymaga to bardziej uważnego doboru ćwiczeń. W zrzucaniu wagi dominują dwie techniki wykonywania ćwiczeń. Trening cardio, czyli aerobowy polega na ciągłym i długim wykonywaniu ćwiczeń. Natomiast trening interwałowy to to ćwiczenie przerywane, naprzemienne wykonywanie maksymalnie intensywnego wysiłku i odpoczynku lub wysiłku lekkiego.

Bez względu na plan treningowy, dobraną pod siebie dietę i posiadany sprzęt jest coś, czego nie zapewni nam żaden dietetyk, trener czy sklep sportowy. To konsekwencja w działaniach i powtarzalność naszych starań. Dzięki nim dojdziemy do wymarzonej sylwetki z której będziemy dumni.

O Autorze: Paweł Kolarski